Asistenti Instituta za javne financije sudjelovali su od 30. lipnja do 5. srpnja na raznim ljetnim školama gdje su stekli vrijedna teorijska i praktična znanja koja će im biti korisna u daljnjem stručnom i znanstvenom usavršavanju.
Matea Cvjetković pohađala je online ljetnu školu AI-Aided Systematic Reviewing u organizaciji Sveučilišta Utrecht, gdje se upoznala s radom softvera ASReview. Ovaj softver namijenjen je istraživačima koji se suočavaju s vremenski zahtjevnim procesom pretraživanja i analize literature, omogućujući transparentno i učinkovito pronalaženje najrelevantnijih izvora. Interaktivna predavanja i praktične radionice koje su vodili stručnjaci iz područja statistike, podatkovne znanosti, bibliometrije i otvorene znanosti, omogućile su joj stjecanje znanja o aktivnom učenju, klasifikacijskim modelima (npr. Naive Bayes, SVM, neuronske mreže), važnosti korištenja PRISMA metodologije u sustavnim pregledima literature, kao i o primjeni FAIR načela u znanstvenome radu.
Sara Čulo pohađala je ljetnu školu u organizaciji ugledne institucije Barcelona School of Economics, jedne od vodećih europskih ustanova u području ekonomske znanosti. U sklopu programa sudjelovala je na tečaju Panel Data and Spatial Panels, odabranom zbog široke primjene ove metodologije u različitim granama ekonomije. Program je obuhvaćao svakodnevna predavanja i praktične vježbe, s posebnim naglaskom na statičke, dinamičke i prostorne panel-modele.
Romario Marijanović sudjelovao je na ljetnoj školi za doktorande Panel Data for Causal Research Designs, u organizaciji Talijanske ekonometrijske udruge (SIdE-IEA). Prošao je obuku iz naprednih metoda za analizu panel-podataka s fokusom na uzročno zaključivanje. Program je obuhvaćao klasične i suvremene pristupe poput Fixed i Random Effects modela, Difference-in-Differences, Synthetic Control Methods te njihove kombinacije. Radionice su uključivale praktičan rad u Stati, s primjenom na simulirane i stvarne podatke, što je dodatno produbilo njegovo razumijevanje metodologije.
Ovakvi koncentrirani programi predavanja i radionica omogućuju brzo usvajanje specifičnih znanja i vještina, a polaznici se u kratkom vremenu mogu temeljito upoznati s aktualnim teorijama, metodologijama i alatima u svom području istraživanja. Praktične vježbe omogućuju primjenu naučenoga na stvarne podatke ili istraživačke probleme, čime se stečeno znanje povezuje s konkretnim izazovima u znanstvenome radu.